Lezersaanbieding: de beste keus voor snel resultaat

Lezersaanbieding: de beste keus voor snel resultaat

Tijdschriften plaatsen graag lezersaanbiedingen en dat levert voor jou veel voordelen op, zoals een online doorplaatsing of een lager tarief. Dit is namelijk waardevolle content voor de lezer en zorgt voor meer binding. Want geef toe, als er regelmatig exclusieve aanbiedingen zijn voor jou als lezer geeft dat toch een fijn gevoel. 

Het verschil tussen een lezersaanbieding, LMG page en advertentie
Het belangrijkste verschil is dat bij een lezersaanbieding een exclusieve korting geboden moet worden aan de lezers en het hierdoor ook online wordt doorgeplaatst. Bij een LMG page en advertentie zitten er geen voorwaarden aan verbonden betreft aanbiedingen voor de lezer.

Wat zijn de voordelen van een lezersaanbieding?
Een lezersaanbieding biedt in verhouding met een advertentie of LMG page veel voordelen. Met elke uitgever hebben wij andere afspraken, dus de specificaties verschillen per magazine. Dit zijn een aantal voordelen die regelmatig voorkomen:

  • Het tarief kan lager zijn in vergelijking met een advertentie. Voorbeeld 1 Vriendin: een hele pagina advertentie/LMG page kost € 2.500 en een hele pagina lezersaanbieding € 1.000 (wel met 10% commissie). Voorbeeld 2 Lonely Planet: een hele pagina advertentie/LMG page kost € 2.500 en een hele pagina lezersaanbieding € 2.000.
  • Het wordt doorgeplaatst op online kanalen van de titel, zoals de website en Facebook
  • De actie wordt aangedragen als tip vanuit de redactie. Er staat daarom geen ‘promotie’ of ‘advertentie’ bovenaan de pagina.
  • De pagina wordt opgemaakt in de look&feel van de titel. Bij sommige magazines, zoals Vriendin, wordt de opmaak volledig door Vriendin zelf gedaan.
  • Goed meetbaar dankzij de aanbieding en online doorplaatsingen.
  • Je ziet direct resultaat.
  • Je mag zelf alle verschijningsdata kiezen, ook van de online doorplaatsingen.

Als je wil weten welke punten gelden voor bepaalde magazines, kun je het beste even contact met ons opnemen. Wij geven je hier graag meer informatie over.

Wat past het beste bij jouw bedrijf?
Om te kijken welke advertentiemogelijkheid de beste match is kun je het beste dit artikel nog even lezen. Hier staan alle verschillen voor een hele of halve pagina nog even op een rijtje, zodat je de beste keuze kunt maken.

Op dit moment is een lezersaanbieding mogelijk in de volgende titels: Vriendin (Specials), Party, Weekend, Beau Monde, Elegance, Elsevier Weekblad (Stijl + Specials + JUIST), Grazia, Marie Claire, Gooisch, Glossy, Happy in Shape, Santé, HP De Tijd, Panorama, CosmoGIRL!, Lonely Planet, Playboy, Nieuwe Revu en Plus Magazine.
Bekijk bij ons aanbod voor welk tarief een lezersaanbieding mogelijk is. Dit verschilt per titel.

Natuurlijk is het effect van een lezersaanbieding heel afhankelijk van de aanbieding die je communiceert. Dit verschilt ook sterk per branche. Eén tip: blijf met een arrangement altijd onder de 100 euro. Wij zijn steeds meer bezig met het verzamelen van resultaten. Als je advies wil over wat voor soort aanbieding geschikt zou zijn voor jouw bedrijf, raden wij je aan om contact met ons op te nemen via 088-8765321.

Laat een reactie achter