Feiten: de resultaten van een lezersaanbieding

Sinds begin dit jaar meten wij de resultaten van elke lezersaanbieding. Wat werkt wel en wat niet? Wij laten je 2 voorbeelden zien met resultaatcijfers. Met deze gegevens kunnen wij jou in de toekomst nog beter adviseren over de inzet van een lezersaanbieding.

Wat een lezersaanbieding oplevert voor jouw bedrijf valt en staat met de aanbieding. Hoe aantrekkelijker de korting, hoe meer bestellingen. Klinkt best logisch. Wij adviseren om minimaal 20% korting aan te bieden, al hangt dit natuurlijk ook van je product af.
Wil je een arrangement onder de aandacht brengen? Kies dan voor een arrangement onder de 100 euro. Voor arrangementen boven de 100 euro wordt de drempel al gauw te hoog voor de lezers.

Natuurlijk is het fijn om resultaten te zien van voorgaande lezersaanbieding, zodat jij jouw aanbieding daarop af kan stemmen.

Voorbeeld 1:

Bedrijf: Afvallen met gezonde shakes
Magazine: Vriendin
Verschijningdatum: 18-04-2018 (weekblad)
Actie: 50% korting op het kennismakingspakket
Kosten voor deze publicatie: 1000 euro + 10% commissie
Is geplaatst in: Vriendin magazine, Vriendin.nl, Vriendin nieuwsbrief, Facebook van Vriendin
Aantal bestellingen: 87

.

Voorbeeld 2:

Bedrijf: Hotel arrangement
Magazine: Vriendin
Verschijningdatum: 01-02-2018 (weekblad)
Actie: Arrangement van 2 dagen voor 99 euro
Kosten voor deze publicatie: 600 euro
Is geplaatst in: Vriendin magazine, Vriendin.nl, Vriendin nieuwsbrief, Facebook van Vriendin
Aantal bestellingen: 17 overnachtingen, 36 geboekte personen

Dit blijven natuurlijk voorbeelden. Elk bedrijf is anders, elke doelgroep is anders, alle titels zijn anders, dus blijf bij jezelf. Met onze ervaring adviseren wij je graag. Groot succes is nooit gegarandeerd, maar dat is wel ons streven. Onze adviesgesprekken zijn altijd gratis, dus neem een keer contact op om de mogelijkheden voor jouw bedrijf te bespreken!

 

Wil je advies op maat? Of de mogelijkheden van een lezersaanbieding bespreken?

neem contact met ons op

Laat een reactie achter