Samenwerken met een micro of nano influencer

Samenwerken met een micro of nano influencer

Wij werken samen met verschillende micro en nano influencers. Begrippen waar je niet veel wijzer van wordt als je niet geheel thuis bent in de marketing wereld. Wat houden deze termen in en van welke influencer kan jouw bedrijf gebruik maken?

Micro influencers

Micro influencers zijn influencers met een bereik van 5.000 tot 50.000 volgers op een social media kanaal. Dit is een brede groep van uiteenlopende soorten influencers. Je ziet vaak dat een micro influencer zich op een specifiek thema of onderwerp focust.

Voorbeeld: Influencer Cheyenne Hinrichs houdt zich bezig met fashion en trends. Als fashion merk ben je bij haar aan het juiste adres. Terwijl je bij Foodinista moet zijn als je een recept of food product wil uitlichten.

De micro influencers kan je zien als experts of specialisten. Als merk kan je erop vertrouwen dat hun volgers geïnteresseerd zijn in de onderwerpen en producten die de influencer met hen deelt. Je ziet bij deze groep influencers vaak terug dat ze een hoog engagement rate percentage hebben. Engagement rate is een maatstaf die bij influencers wordt gebruikt om te meten hoe succesvol een campagne of post is. Dit reken je uit door het totale aantal interacties te delen door het aantal volgers.

Nano influencers

De nano influencers zijn nog wat kleiner dan de micro influencers. Deze influencers hebben een bereik tussen de 1.000 en 5.000 volgers. Deze content creators zijn nog vrij nieuw in de wereld van influencer marketing, maar kunnen alsnog als zeer waardevol beschouwd worden. Deze influencers hebben vaak een sterke engagement rate in een bepaalde regio.

Zo zijn nano influencers een goede optie om user-generated content te creëren en kunnen zij producten en diensten promoten op een authentieke wijze, doordat zij zo dichtbij hun community staan.

Al met al is het belangrijk voor jou om, als middel klein bedrijf, te bepalen welke doelen je wil behalen met jouw influencer marketing campagne.

 

Samenwerken met een influencer

Vaak denken bedrijven dat influencers met de meeste volgers de beste successen behalen. Dit hoeft echter helemaal niet zo te zijn. Een groot aantal volgers betekent namelijk niet meteen een groot bereik (dit heeft te maken met het algoritme). Beter is om te kijken naar engagement. Heb je als merk een product of dienst voor een specifieke doelgroep of voor een gerichte regio, dan kan je het best overwegen om samen te werken met een micro of nano influencer vanwege hun betrokken volgers. Via ons kan je al samenwerken met een micro of nano influencer vanaf €150,- excl. btw.

Ben je benieuwd naar de specifieke opties of zou je graag meer informatie willen ontvangen? Neem gerust contact op via info@lifestylemediagroup.nl

Laat een reactie achter