Een themapagina, waar is dat goed voor?

Een themapagina, waar is dat goed voor?

Lifestyle Media Group werkt met heel veel verschillende magazines (al bijna 40!) samen. De samenwerking bestaat dan regelmatig uit het maken van themapagina’s. Misschien heb je al een keer deelgenomen aan een themapagina, maar waar is zo’n pagina nou eigenlijk goed voor?

Het is soms onduidelijk voor welke doeleinden een themapagina ingezet kan worden. Want wist je dat de themapagina’s kunnen zorgen voor meer naamsbekendheid of dat bedrijven dit vaak inzetten om mee te liften op de autoriteit van onze titels. Hieronder een aantal voorbeelden:

Een plaatsing op de themapagina is interessant voor..

  • Bedrijven die hun naamsbekendheid willen vergroten.
  • Bedrijven met een kleiner budget die in één klap een groot bereik willen creëren.
  • Bedrijven die de autoriteit van het magazine willen gebruiken ter versterking van het eigen imago en de professionaliteit.
  • Grote bedrijven die een volledige campagne onder de aandacht willen brengen in meerdere magazines, voor een aantrekkelijke pakketprijs.
  • Bedrijven die de naamsbekendheid willen vergroten met een plaatsing in meerdere magazines, voor een aantrekkelijke pakketprijs.

Wat houdt het in?

  • Op een themapagina worden maximaal 11 bedrijven per pagina uitgelicht.
  • Kenmerkend van deze pagina’s is het thema dat centraal staat. Het thema versterkt de boodschap van jouw bedrijf en andersom.
  • Eén plek bevat +/- 50 woorden en een afbeelding (afhankelijk van het magazine).
  • De pagina wordt opgemaakt in de look&feel van het magazine. Hierdoor krijgt het een redactionele uitstraling.
  • Er is een basisplanning met opties voor het volledige jaar.
  • Plaatsingsmogelijkheden vanaf € 400.

Resultaten
Wij begrijpen dat het lastig is om naamsbekendheid te meten. Veel bedrijven voegen in hun stukje tekst dan ook een kortingscode toe of maken een aparte landingspagina, om toch nog een beetje het resultaat te meten. Onlangs hebben wij een klant gehad, die uit 1 plaatsing bijvoorbeeld € 600,- aan opbrengsten had gehaald. Niet gek, toch?

Het is dus zeker mogelijk om conversie te genereren via deze plaatsingen, maar dat is erg lastig om te garanderen. Vandaar dat wij vaak adviseren om de themapagina’s in te zetten voor het creëren van een groot bereik in jouw doelgroep en daarmee de naamsbekendheid een boost te geven.

Heb jij al eens in een themapagina gestaan? Zo ja, heb je daar al eens mooie resultaten uit zien komen, zoals meer bezoekers op jouw website of daadwerkelijke bestellingen? Laat het ons weten, wij zijn erg benieuwd!

 

Laat een reactie achter