LET’S TALK WITH | de oprichtster van Lifestyle Media Group, Simone: ‘MKB merken laten sprankelen in de media is mijn passie’

LET’S TALK WITH | de oprichtster van Lifestyle Media Group, Simone: ‘MKB merken laten sprankelen in de media is mijn passie’

Lifestyle Media Group bestaat inmiddels bijna 11 jaar en is uitgegroeid tot het grootste mediabureau voor MKB lifestyle merken. Simone gaat vertellen over het idee achter Lifestyle Media Group en wat zij voor jouw bedrijf kan betekenen.

Hoe is Lifestyle Media Group ontstaan?

‘Ik ben zeven jaar werkzaam geweest bij Sanoma (momenteel DPG media) als projectmanager bij tijdschrift Flair. Hier kwam ik erachter dat er vanuit MKB merken een grote behoefte was om geplaatst te worden in magazines, maar dat het ontbrak aan grote budgetten. In 2008 besloot Sanoma om MKB merken niet meer zelf te bedienen. Dit was dan ook het moment dat ik op het idee kwam om Lifestyle Media Group op te zetten. Ik wilde mijn passie achtervolgen en MKB merken een groot mediabereik geven voor een lager mediabudget.

In 2010 heb ik Lifestyle Media Group opgericht. Het is destijds begonnen met het creëren van pagina’s en bijlages in diverse grote lifestyle magazines van Nederland, waarbij ik een passend thema bedacht die aansloot bij de interesses van de doelgroepen van de magazines. Denk hierbij aan thema’s zoals moederdag, valentijn, beauty/health items voor de zomer, woonpagina’s en restaurantgidsjes met kortingsaanbiedingen, die ik voor diverse magazines zoals vtwonen, Libelle specials, Marie Claire, Flair aanlever. Dit concept is inmiddels uitgegroeid naar samenwerkingen met vele grote uitgevers en online platforms in Nederland.’

De online markt groeit steeds meer, bewerken jullie deze ook?

‘Jazeker, ondertussen zijn we uitgegroeid tot een 360 graden breed mediabureau voor MKB merken en wordt onze online kennis steeds breder. Via Lifestyle Media Group laten wij lifestyle merken sprankelen in het hart van hun doelgroep, niet alleen via de grootste magazines maar ook via influencers, bloggers en op online platformen. Inmiddels hebben we 70 online platforms in ons portfolio en dit groeit met de dag.’

Hoe onderscheidt Lifestyle Media Group zich van andere mediabureaus?

‘Doordat wij groot inkopen bij uitgevers kunnen wij de tarieven laag houden voor MKB merken. Daarnaast werken we inmiddels met meer dan 90 verschillende (online) titels samen, waardoor wij kunnen zeggen dat we heel Nederland bereiken. We zijn matchmakers, omdat we goed de doelgroepen van de vele titels kennen en daardoor een passend media-advies kunnen geven.

Wij werken op maat, wat inhoudt dat we niet met vaste contracten werken maar echt kijken naar de behoefte van de klant. Als een merk op dit moment promotie nodig heeft, bedienen we die klant. Maken we een mediavoorstel en realiseren we dat voor hen. Wij werken niet met een maandelijkse fee of management kosten. Daardoor bedienen wij duizenden MBK merken in verschillende lifestyle branches die aanbellen wanneer ze promotie nodig hebben.’

Wat is jouw rol binnen Lifestyle Media Group?

‘Ik heb diverse rollen binnen Lifestyle Media Group. Ik ben media-adviseur voor merken. Ik creëer passende mediavoorstellen om de juiste promotie in te zetten en een goede naamsbekendheid te creëren in het hart van hun doelgroep. Hiernaast heb ik contact met potentiële titels om samenwerkingen op te zetten, die het beste matchen bij de behoefte van de klant. Ik hou hierbij in de gaten wat er speelt in de markt qua promotiebehoefte bij merken. De online veranderingen zijn een belangrijke rol hierin en dat zullen we de aankomende jaren nog veel meer gaan uitbreiden.

Uiteraard stuur ik verder, als oprichtster van Lifestyle Media Group, de rest van het team aan. Het team bestaat momenteel uit zes vakkundige mensen. Elke maand zal een van de medewerkers van Lifestyle Media Group hun expertise delen in een interview met Kim.’

Wat zou jij zeggen tegen een potentiële klant?

‘Zie jij qua media-aanbod door de bomen het bos niet meer? En weet je door het uitgebreide aanbod van online en offline media niet wat het beste bij jouw lifestyle merk past? Plan een gratis adviesgesprek met mij in! Tijdens dit telefonische adviesgesprek kan ik je alvast adviseren welke titels het beste bij jouw merk matchen qua doelgroep. Je kunt mij bereiken via simone@lifestylemediagroup.nl

Laat een reactie achter