LET’S TALK WITH | Mexx: ‘Ik wil dat de klant 100% tevreden is’

LET’S TALK WITH | Mexx: ‘Ik wil dat de klant 100% tevreden is’

Vandaag ga ik in gesprek met de vormgever van Lifestyle Media Group, Mexx Groot (22). Een leuke, spontane meid die hier na haar stage is blijven plakken. Mexx gaat ons meer vertellen over de vormgeving en ze geeft 3 tips die jij kan gebruiken bij een plaatsing in een magazine!

Kan je wat meer vertellen over jezelf en je werkzaamheden bij Lifestyle Media Group?

‘Momenteel werk ik 3 dagen in de week bij Lifestyle Media Group en daarnaast ben ik druk bezig met het afronden van mijn studie Media Informatie en Communicatie aan de HvA. Ik ben hier als stagiaire begonnen en ben inmiddels in dienst als vormgever. Ik maak pagina’s op voor de magazines waar wij mee samenwerken en ik coördineer de samenwerkingen met onze online mediapartners. Daarnaast ondersteun ik Kim op het gebied van social media; zij bedenkt de content en ik ontwikkel hier de beelden voor.’

Hoe ga je te werk bij het opmaken van de pagina’s?

‘Het eerste wat ik doe is de content verzamelen van alle klanten die op de ingeplande pagina komen te staan. Hierbij denk ik vaak mee met de klant over de juiste kop, tekst en afbeelding. Hierbij hou ik altijd rekening met de tone of voice van het magazine, het thema, de periode en natuurlijk het doel van de klant, zodat het volledig matcht. Nadat ik de teksten heb geredigeerd, maak ik de plaatsingen op in de look & feel van het desbetreffende tijdschrift. Ter controle stuur ik altijd de proefdruk naar de deelnemende partijen, zodat er ruimte is voor feedback en zij 100% tevreden zijn met de plaatsing. Pas nadat iedereen akkoord is leveren we de pagina aan bij de uitgever.’

Wat zijn jouw tips voor de perfecte plaatsing?

  • ‘Zorg dat je opvalt! Maak gebruik van pakkend- en aantrekkelijk beeld. Het is de bedoeling dat de afbeelding meteen duidelijk maakt welk product of dienst je aanbiedt.
  • Als het mogelijk is raad ik je aan om een leuke actie te communiceren voor de lezer. Wij plaatsen altijd een bolletje met de actie bij de plaatsing, waardoor je oog er meteen naar getrokken wordt. Daarbij maakt het jouw plaatsing ook enigszins meetbaar, wat een voordeel is!
  • Verdiep je goed in jouw doelgroep. Zo kunnen onze media adviseurs goed advies geven welke mediapartners het beste aansluiten en het helpt je bij het verzamelen van de juiste tekst en beelden. Als je weet wat jouw doelgroep aanspreekt, is de content zo gemaakt!

Verder zorg ik er natuurlijk altijd voor dat de pagina in zijn geheel opvalt door de juiste kleuren en lettertypes te gebruiken, zonder dat het teveel overkomt als een advertentiepagina. Want het doel is ten slotte om de pagina zo redactioneel mogelijk te laten ogen! En dat lukt aardig goed, want we hebben zelfs weleens gehad dat het betreffende tijdschrift aangaf dat we de opmaak van de pagina moesten aanpassen omdat het er TE redactioneel uitzag. Kan je nagaan… ;)’

Ben jij een plaatsing aan het overwegen, maar kom je niet helemaal uit de selectie van tekst en beeld? Of wil je gewoon even sparren over de mogelijkheden qua opmaak? Mexx geeft je graag gratis advies! Je kunt haar bereiken via redactie@lifestylemediagroup.nl.

Laat een reactie achter